Levertijd
Op deze pagina vind je details over onze verzendtijden en (verwachte) levertijden. Voor informatie over verzendkosten, verzendmogelijkheden en andere gerelateerde zaken kun je terecht op de pagina 'Verzendopties / -kosten' van onze klantenservice.
Voor 14:00 besteld, vandaag verzonden*
De meeste artikelen die voor 14:00 worden besteld, kunnen wij dezelfde dag nog verzenden. Bij sommige artikelen is dit zelfs 15:00.
Let hierbij op:
- Dit geldt alleen voor bestellingen geplaatst op Nederlandse werkdagen
- Dit geldt alleen voor artikelen / zendingen waarbij dit ook echt (praktisch) mogelijk is
- Typefouten en voorraadverschillen voorbehouden
- Niet geldig op maatwerk bestellingen en maatwerk opdrachten (zie uitleg verder op deze pagina)
- Bij (hele) grote bestellingen kan het zijn dat wij slechts een deel van de bestelling snel kunnen leveren (d.m.v. deellevering)
Uitzonderingen op de verzendbelofte zullen we altijd proberen te vermelden op onze website. Afwijkingen van de zichtbare verzendbelofte zullen wij communiceren.
Levertijd voor verzenden binnen Nederland
In de meeste gevallen kunnen bestellingen binnen 1 - 2 dagen worden geleverd. Als er een zondag en/of feestdag(en) tussen zit(ten), kan de levering doorgaans 2 - 5 dagen duren.
Onze standaard vervoerder PostNL levert van maandag tot en met zaterdag, met uitzondering van feestdagen.
Grotere / zwaardere pakketten (bijvoorbeeld gecertificeerde kluizen) versturen wij meestal met transporteur Transmission. Zij leveren alleen op werkdagen.
Het is bij Transmission helaas niet mogelijk om een specifieke levertijd aan te geven. Wel is het mogelijk om de leverdag te kiezen.
Levertijd voor verzenden buiten Nederland
Bestellingen die naar een adres buiten Nederland verzonden moeten worden, leggen vaak een grotere afstand af, wat meestal leidt tot langere levertijden. Voor België is de levertijd relatief kort: 1 - 3 dagen voor een pakket en 2 - 3 dagen voor een brievenbuspakje. Voor andere Europese landen is de verwachte levertijd meestal 2 - 5 dagen.
Zendingen naar landen buiten Europa hebben doorgaans een levertijd van 1 - 2 weken.
Levertijd van maatwerk bestellingen
De verzendtijd van maatwerk opdrachten is over het algemeen een stuk langer dan de verzendtijd voor kant-en-klare (voorraad) artikelen.
Voorbeelden hiervan zijn:
- Nog samen te stellen deurcilinders (bijzondere maten)
- Gelijksluitende deurcilinder sets (wanneer niet op voorraad)
- Extra sleutels bijbestellen
- Deurcilinders nabestellen (op sleutelcode)
- Extra sleutels nabestellen (op sleutelcode)
- Een sleutelplan of sluitplan
- Maatwerk kluizen (bijvoorbeeld horlogekluizen)
- Overige maatwerk opdrachten
- Grote(re) projecten
Heb je jouw bestelling snel nodig?
Het kan zijn dat je jouw besteling, of een deel daarvan, snel nodig hebt. Bijvoorbeeld omdat je iets nodig hebt voor een (bouw)project dat door moet gaan, je bij ons een cadeau hebt gekocht voor een bijna jarige of om een andere reden.
Laat het ons weten!
Wij kunnen dan beoordelen of de gewenste leverdatum realistisch is.
Let op dat wij hierbij altijd (mede) afhankelijk zijn van externe transporteurs.
Wat als blijkt dat snelle levering niet mogelijk is?
Het kan soms voorkomen dat we (bepaalde artikelen) niet snel kunnen leveren. Indien dit niet bij het artikel vermeld staat zullen we contact met je opnemen en vragen of een langere levertijd acceptabel is voor jou. Wanneer je niet lang kan wachten op jouw bestelling zullen we proberen een (tijdelijk) alternatief te vinden. Dit gebeurt natuurlijk altijd in overleg.
Bijvoorbeeld: je hebt een deurcilinder bij ons besteld en deze is momenteel niet snel leverbaar. Wanneer jij aangeeft deze snel nodig te hebben (bijvoorbeeld omdat je anders jouw deur niet kunt afsluiten) zullen wij een alternatief voorstellen die je dan tijdelijk kunt gebruiken.
Bij twijfel of onduidelijkheid
Twijfel je over de levertijd of is er na het lezen van deze pagina nog iets onduidelijk?
Stuur ons dan een WhatsAppje, een mailtje of bel ons op om dit te overleggen. Dan zullen wij jouw vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.
Ben je niet tevreden over de levertijd?
Voor de levertijd zijn wij helaas altijd (mede)afhankelijk van externe vervoersdiensten.
Wanneer de levertijd langer is dan verwacht of afgesproken willen we je vragen om via de tracking info (die je van ons ontvangt bij de verzendbevestiging) eerst te controleren wanneer wij de zending hebben aangeboden bij de transporteur. Als hieruit blijkt dat wij jouw bestelling op (afgesproken) tijd hebben ingeleverd, kun je voor vragen / klachten het beste rechtstreeks contact opnemen met de vervoerder.
Natuurlijk staan wij ook altijd voor je klaar om mee te denken / te helpen waar mogelijk.